Annika Telléus - Lyssnar och talar så det känns!

Under 16 jobbade jag på H&M med att lyssna på kunder och medarbetare över hela världen. Jag hade byggt upp avdelningar inom kundinsikt och analys samt utbildat inom kommunikation och ledarskap. Jag tyckte att jag hade världens roligaste jobb, men plötsligt en dag kände jag mig klar. Jag hade blivit lite för bekväm och det var dags för nya utmaningar. För komma framåt började jag med att titta bakåt. Jag skrev ner tillfällen och händelser som varit viktiga och när jag kommit till min rätt. Dessa lappar placerade jag på golvet och rätt snabbt såg jag den röda tråden. Det handlade om att lyssna. Lyssnandet löpte som en röd tråd inte bara genom mitt yrkesliv utan även genom livet i övrigt. Kunde jag hoppa av ett toppjobb för min övertygelse om att världen skulle bli bättre om fler blev bättre på att lyssna? När jag kom fram till att jag skulle övergå till att mäta framgång i gåshud var det betydligt lättare att ta klivet. Jag har inte ångrat det.

Idag driver jag Utvecklingsverkstan och är en efterfrågad föreläsare och kursledare, framförallt inom kommunikation, grupputveckling och ledarskap. Jag älskar att berätta om mina erfarenheter, att kunna beröra och att se människor och grupper utvecklas. Under våren 2020 gavs min bok "Konsten att lyssna - vägen till större tillit och bättre relationer" av Strawberry Förlag, Petter Stordalens satsning på förlagsbranschen. Boken har fått stor medial uppmärksamhet trots, eller kanske på grund av, coronapandemin. Nu är det viktigare än någonsin att vi lyssnar på varandra och på oss själva.

Annika är värd att lyssnas på. Konstigare är det inte.

Anna-Karin Johnson, Ärligt Talat

Engagerad. Tydlig. Jordnära. Entusiasmerande. Prestigelös.

Annika Rådberg, C Land Logistics

Kontakta Annika Telléus

 
Utvecklingsverkstan Telléus AB

Kungsholmsgatan 36

Stockholm

11227

Sverige

 
Mail:
 
Telefon